İş

Google’ın reklam teknolojisi davası sona yaklaşıyor, minimal finansal risk öngörülüyor

Reklam teknolojisi pazarlarını yasadışı olarak tekelleştirmekle suçlanan Google’ın devam eden davası son aşamalarına yaklaşıyor. Uzmanlar, teknoloji devinin davayı kaybetmesi durumunda bile finansal etkinin nispeten küçük olacağını öne sürüyor.

Alphabet Inc.’in (NASDAQ: NASDAQ:GOOGL) bir birimi olan Google, Cuma günü itibariyle savunmasını tamamladı ve kapanış argümanları 25 Kasım’da sunulacak.

Adalet Bakanlığı (DOJ) ve bir grup eyalet, Google’ı yayıncılar ve reklamverenler tarafından web sitesi reklamlarının alım satımında kullanılan teknoloji pazarlarına hâkim olmakla suçluyor.

Bu dava, 5 Ağustos’ta bir ABD yargıcının Google’ın çevrimiçi arama pazarını yasadışı olarak tekelleştirdiğine hükmettiği ayrı bir hukuki mücadeleyi takip ediyor. Google bu karara itiraz edeceğini belirtti ve dava için olası çözüm önerilerinin Aralık ayında sunulması bekleniyor.

Finansal analistler, reklam teknolojisi davasını arama davasıyla karşılaştırarak, ikincisinin daha önemli iş etkileri taşıdığını öne sürüyor. Örneğin, Evercore ISI, 15 Eylül’de Alphabet hissesi için fiyat hedefini 225 dolardan 200 dolara düşürdü. Bu düzeltme, arama davasından kaynaklanan belirsizlikler nedeniyle yapıldı ve potansiyel olarak Google’ın Android işletim sistemi de dahil olmak üzere işlerinin bölünmesine yol açabilir.

Reklam, Google’ın gelirlerinin önemli bir bölümünü oluşturuyor ve 2023 yılında 307,4 milyar dolarlık gelirinin %75’inden fazlasını temsil ediyor. Ancak, DOJ’un odak noktası, dijital reklam alanı satın almak için kullanılan açık artırma sisteminden sorumlu olan daha küçük bir bölüm olan Google Network üzerinde. Bu bölüm, geçen yıl Google’ın gelirinin 31,4 milyar dolarını oluşturdu ve bir önceki yılın 32,8 milyar dolarlık rakamından düşüş gösterdi. Bernstein’dan analistler, önümüzdeki üç yıl içinde bu segmentte daha fazla düşüş öngörüyor.

Adalet Bakanlığı, en azından Google Ad Manager’ın elden çıkarılmasını talep ediyor. Network bölümünün bir parçası olan bu birim, mahkeme belgelerine ve Wedbush araştırmasına göre 2020 yılında Google’ın toplam gelirinin %4,1’ini ve faaliyet kârının %1,5’ini oluşturuyordu. Son rakamlar gizli tutulsa da, hukuk uzmanları, Google’ın görüntülü reklam işinin bir kısmını elden çıkarması gerekirse bile gelirlerinin %10’dan daha az düşebileceğini tahmin ediyor.

Reklam teknolojisi davasının sonucu daha geniş etkilere sahip olabilir ve potansiyel olarak reklamverenler ve yayıncılar için reklam teknolojisi platformları arasında daha kolay geçişler sağlayabilir. Google’ın reklam işinin birbiriyle bağlantılı doğası, DOJ’un Google’ın tekelci konumu hakkındaki argümanının merkezi bir noktasıdır.

Davanın sonucu ayrıca, teknoloji endüstrisinde tekelci davranışların nasıl ele alınacağı konusunda bir emsal oluşturabilir ve Google’ın reklam teknolojisi paketi ve ötesinde potansiyel domino etkileri yaratabilir. Davanın sonucunun tam etkisi, mahkemenin kararına, uygulanan çözümlere ve Google’ın zorunlu yeniden yapılandırmaya vereceği tepkiye bağlı olacaktır.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu